موسسه حامی

مجید حسامی

رشتۀ مدیریت کسب و کار

در مدرسه کسب و کار اینسید فرانسه

متولد ۱۳۶۶ در تهران. با کسب رتبه ۵۲ کشوری در کنکور سراسری سال ۱۳۸۴ وارد رشته مهندسی مکانیک دانشگاه شریف شد. از ترم اول و درحالیکه شاگرد اول دانشکده بود به منظور یادگیری کار تیمی و رهبری، مسئولیت‌های متعددی را در فعالیت‌های فوق برنامه برعهده گرفت و تجارب ارزشمندی کسب نمود. این تجارب در کنار اشتیاق به اثربخشی بیشتر، او را به رشته مدیریت علاقمند نمود و در نهایت تصمیم گرفت علی رغم داشتن امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد مکانیک بدون نیاز به شرکت در کنکور، تحصیلات خود را در رشته مدیریت ادامه دهد. پس از فارغ‌التحصیلی، کار خود را به عنوان کارشناس انتقال تکنولوژی در شرکت مپنا لکوموتیو شروع کرد. پس از مدتی سرپرست آموزش شرکت شد و سپس واحد توسعه منابع انسانی را تاسیس و ریاست آن را برعهده گرفت. دو سال بعد با توجه به علاقه قبلی خود به حوزه مدیریت مالی و با انگیزه یادگیری یک حوزه جدید از کسب و کار، به پیشنهاد یکی از اساتیدش آقای دکتر عقیلی، بعنوان کارشناس اعتبارات به بانک خاورمیانه پیوست. تجارب قبلی در کنار سخت کوشی به او کمک کرد که در مدت شش سال حضور در این بانک، پله های پیشرفت را به سرعت طی کند و مسئولیت‌های متعددی چون ریاست اداره اعتبارات، ریاست اداره عملیات اعتباری، مشاور مدیرعامل در امور بین الملل و ریاست شعبه مرکزی بانک را عهده دار شود.
در سال‌های اخیر، برای تحقق چشم‌انداز شغلی خود که تبدیل شدن به یک متخصص حوزه مالی با استانداردهای بین‌المللی است، پس از جستجوهای فراوان به این نتیجه رسید که تحصیل در یک دانشگاه تراز اول جهانی بسیار راهگشا خواهد بود چراکه ضمن یادگیری موضوعات تخصصی مورد نظر، میتوان ارتباطات حرفه‌ای خود را تیز در سطح بین‌المللی گسترش دهد. در سال جاری، موفق به اخذ پذیرش از مدرسه کسب و کار اینسیَد شد. بدین ترتیب بعنوان یک جوان ایرانی، با دریافت بورسیه تحصیلی موسسه حامی با افتخار وارد یکی از پر رقابت ‌ترین دوره‌های مدیریت دنیا خواهد شد و به خواست خدا با دانش و تجربه‌ی گرانقیمتی که کسب میکند برای اعتلای کشورش تلاشی مضاعف خواهد داشت.

گفتگو با مجید حسامی، قسمت دوم

دوسیه

قسمت ششم (فصل دوم پادکست دوسیه): مهمان: مجید حسامی (بخش دوم) این قسمت ادامه گفتگو با مجید حسامی است و در مورد تجربه تحصیل او در یکی از بهترین مدارس کسب‌وکار دنیا، یعنی اینسیاد فرانسه، صحبت کردیم. او علاوه بر اینکه در جای فوق‌العاده‌ای تحصیل کرد، دوره کارآموزی خود را نیز در یک فضای درجه یک گذراند که در این گفتگو به طور مفصل در مورد آن توضیح می‌دهد. اگر می‌خواهید از تلاش‌های او برای اپلای بدانید، به شما توصیه می‌کنیم حتما بخش اول این گفتگو (قسمت پنجم) را هم گوش کنید.

گفتگو با مجید حسامی، بخش اول

دوسیه

قسمت پنجم (فصل دوم پادکست دوسیه): مهمان: مجید حسامی (بخش اول) مجید حسامی علاوه بر تجربه تحصیل در یکی از بهترین مدارس کسب‌وکار دنیا، تجربه کاری فوق‌العاده‌ای دارد. به همین دلیل گفتگوی با او آنقدر طولانی شد که دو قسمت از پادکست را به این گفتگو اختصاص دادیم. در این قسمت که بخش اول این گفتگو است، به مسیر تحصیلی او در ایران و تجربه کاری او در اینجا و همچنین کارها و تلاش‌های او برای اپلای پرداختیم. او در ابتدا مهندسی مکانیک خواند و سپس به سراغ رشته ام‌بی‌ای رفت.

مجید حسامی

رشتۀ مدیریت کسب و کار

در مدرسه کسب و کار اینسید فرانسه