موسسه حامی

سعید تجریشی

رشتۀ اقتصاد

در آزاد آمستردام

من در سال ۱۳۷۰ متولد شدم. در دوره دبیرستان، در مدرسه علامه حلی تهران و رشته ریاضی-فیزیک دیپلم خود را گرفتم و با رتبه ۵ کشوری در این رشته، در سال ۱۳۸۹ وارد رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف شدم. در دوران کارشناسی، همزمان دروسی از دانشکده اقتصاد دانشگاه اخذ کردم و پس از آشنایی با رشته اقتصاد از طریق این دروس و همچنین حلقه‌های اقتصادی دانشگاه، تصمیم به تغییر رشته به اقتصاد گرفتم و موفق شدم با رتبه ۱ کنکور کارشناسی ارشد و همچنین مدال طلای المپیاد دانشجویی اقتصاد، در سال ۱۳۹۳ وارد کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف شوم که این اتفاق یکی از نقاط عطف زندگی من به شمار می‌رود که مسیر آینده‌ام را تحت تأثیر قرار داد. در دوره دکتری نیز با وجود دریافت پذیرش با تأمین مالی کامل از دانشگاه مینه سوتای آمریکا، رتبه ۱ کنکور دکتری اقتصاد را اخذ کردم، با توجه به برخی مسائل، تحصیلات خود را از سال ۱۳۹۶ در دوره دکتری رشته اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف ادامه دادم.

حوزه‌های کاری مورد علاقه بنده، اقتصاد شهری و مسکن و همچنین اقتصاد بخش عمومی است و در دوره دکتری در این زمینه‌ها پژوهش می‌کنم. علاوه بر پژوهش در حوزه‌های مورد علاقه، به آموزش اقتصاد به دانشجویان نیز علاقه دارم و یکی از دغدغه‌هایم این است که افراد توانمند و دغدغه‌مند و متعهد وارد حوزه اقتصاد شوند تا بتوانند مشکلات و چالش‌های اقتصادی کشور را برطرف نمایند و به همین منظور در حوزه سیاستگذاری اقتصادی نیز دغدغه دارم و با همین دغدغه از سال ۱۳۹۷ به صورت پاره‌وقت در دفتر بخش عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز فعالیت می‌کنم. فعالیت در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز یکی دیگر از نقاط عطف زندگی من به شمار می‌رود چرا که من را با واقعیت‌های عرصه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری اقتصادی کشور بیشتر آشنا کرد.

با توجه به دغدغه‌های فوق، قصد دارم پس از دوره دکتری، متمرکز بر حوزه اقتصاد شهری و اقتصاد بخش عمومی شوم و به عضویت هیأت علمی یکی از دانشگاه‌های خوب کشور در بیایم تا بتوانم در کنار پژوهش‌های مفید و کاربردی برای مشکلات کشور و البته حضور در مراکز سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی کشور، دانشجویان دیگری را نیز به سمت حل مشکلات و چالش‌های کشور سوق دهم.

 

گفتگو با سعید تجریشی

دوسیه

قسمت هشتم (فصل دوم پادکست دوسیه) مهمان: سعید تجریشی خودش می‌گوید با توجه به رتبه کنکور کارشناسی‌اش، انتخاب دیگری نداشت به جز اینکه برق شریف بخواند. اما از اواسط دوره لیسانس تصمیم می‌گیرد که برای دوره ارشد به سراغ رشته اقتصاد برود. تجریشی برای فرصت مطالعاتی در دانشگاه وریج آمستردام به هلند رفت. یکی از نکات جالب زندگی تحصیلی او این است که سعی کرد شبکه‌ای از ارتباطات را با افرادی در محیط‌های آکادمیک نقاط مختلف دنیا ایجاد کند که خیلی برای او مفید بود. در مورد این قضیه در این گفتگو بیشتر توضیح داده است.

سعید تجریشی

رشتۀ اقتصاد

در آزاد آمستردام